.

"Te nem véletlenül vagy itt. A létnek szüksége van rád. Nélküled a létből hiányozna valami, amit senki más nem képes pótolni. Ez ad neked méltóságot: az egész lét hiányolna, ha nem lennél itt. A csillagok, a Nap, a Hold, a fák, a madarak, a Föld - a világon minden érezné, hogy valahol egy pici vákuum van, és ezt az űrt rajtad kívül senki más nem töltheti be. Az, hogy a léthez tartozol, és hogy a lét szeret téged, hihetetlen örömöt, megelégedettséget ad. Amint megtisztulsz, látod, hogy minden irányból csak hatalmas szeretet árad feléd."



Hajnali csillag vezessen, nyári nap melengessen és angyal kísérjen utadon.

https://lh3.googleusercontent.com/-WURGWC39rDU/T0FY5-ymSNI/AAAAAAAAEy0/QupRbillI44/s1024/AM%2520ujlogo3.jpg
Szeretnék Angyalként az emberek lelkébe látni, egy pillanatra megérteni őket, s mélyen a szívükbe ásni.
Megőrizni mosolyukat, s cserébe az enyémet adni, átélni minden élményüket, s őket nem szenvedni hagyni.
Átölelni őket, ha éppen egyedül vannak, csókot adni nekik, de csak aki megérdemli annak.
Velük zokogni, s örülni, amikor csak lehet.
Hiszen ez a legtöbb, amit egy Angyal megtehet!"




Csatlakozni lehet az Angyal Magazin csoporthoz a https://lh6.googleusercontent.com/_oA6P11c91gQ/TW1DYS9j2JI/AAAAAAAAD60/7Fv2hfiUmJc/FBlog.jpg-on!

2011-04-03

9. Lego kiállítás

9.*Ovidia alias Tóth Zsuzsanna: Csillaggyermeket neveltem c feljegyzései
*Ovidia, -Csillagemberek, -Csillaggyermeket neveltem,

Gondoltam, mostmár, hogy néven van nevezve a probléma, van diagnózis, nincs más teendő, mint megtalálni rá a "gyógyszert". Azt hittem, hogy csak meg kell találni azt a bizonyos helyet, ahol tudják, hogy mi az autizmus és náluk megvan rá az "ellenszer"=a fejlesztési program.

Azonban, ahogy elindultam ezen az úton, egyre beljebb és beljebb kerültem, egyre szövevényesebb lett ez a terület.

Kiderült, hogy igazából sehol sem tudnak mit kezdeni egy ilyen gyerekkel. Túlságosan hiperaktív, túlságosan öntörvényes ahhoz, hogy foglalkozni lehetne vele. Mindenki hárított. Sőt! Nyugtatóval akarták olyan állapotba hozni, hogy fejleszthető legyen. Én ezt természetesen nem engedtem meg. Ráadásul az is kiderült, hogy szinte senki sem tudja, hogy mi az autizmus és mit lehet vele kezdeni. Nekem kellett felvilágosítanom a szakembereket is. De annak ellenére, hogy tőlem várták a magyarázatot, jól ki is oktattak: "anyuka, maga ne olvasson szakkönyveket, magának nem az a dolga. Hagyja ezt a részt a szakemberekre."

Én pedig látva, hogy a szakemberektől semmit sem kapok, meg egyébként is, szerintem azt olvasok, ami engem érdekel és nem azt, amit mások engednek, vagy nem engednek, az összes fellelhető autizmus irodalmat beszereztem. Egyértelmű volt, hogy nincs kire, mire várni. (A szakemberek védelmében annyit, hogy akkoriban gyerekcipőben járt itt nálunk az autizmus.)

Számomra elképzelhetetlen, hogy egy ilyen horderejű kérdésnek, amelyben személy szerint érintett vagyok, ne nézzek utána és ne tudjak meg mindent.

Közben a lakóhelyünkön találtam egy gyógypedagógust és egy logopédust, akik így, ahogy volt elfogadták Mátét és próbálták korai fejlesztés címén fejlesztgetni heti egy alkalommal, 30 percben, vagy amennyit Máté kibírt.

Igy a fejlesztés java továbbra is ránk maradt otthon. Én és a lányom fejlesztgettük, ráérzés alapján.

Negyedik karácsonyon Lego vonatot kapott, amit nagyon szeretett órákig nézegetni, ahogy a sínen fut körbe körbe. A Lego és a kerekek pörgetése továbbra is a kedvence volt. Nagyon szerette a rajzfilmeket a tv-ben. A humorra nagyon fogékony volt, kedvenc újságja a Garfield lett.

Négy évesen játékvarrógépet kért és varrt rajta nagyon ügyesen.

Elérkezett az első felülvizsgálat ideje, egy év múlva. Ekkor 1994 volt, Budapestre mentünk, ahol éppen Lego kiállítás volt.

Nagyon élvezte, gyönyörködött a kiállításban. Otthon a saját Legoiból hasonlókat épített.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Tetszik? Lájkolj!